wtorek, 18 maja 2021

Co sadzić z tulipanami i roślinami cebulowymi


Rośliny cebulowe to niekwestionowane królowe wiosny. Właśnie dzięki ich barwnym kwiatom, możemy cieszyć się pierwszymi oznakami kolorowej wiosny w naszych ogrodach.

Jakie rośliny cebulowe wybrać do ogrodu ?

Z jakimi roślinami sadzić cebulki?


Zawsze polecam to, co sama zweryfikowałam i co sprawdziło się w praktyce. Uwielbiam tulipany, zwłaszcza te nieco bardziej egzotyczne (strzępiaste, papuzie, pełne).

Narcyze to kolejna podstawowa pozycja wśród wiosennych roślin cebulowych. Polecam sadzić narcyze dużymi grupami w półcieniu, dają niesamowity efekt rosnąc niczym złota łąka pod okapem drzew. Moje dzieci uwielbiają czas, kiedy w naszym ogrodzie rozkwitają żonkile i mogą robić z nich fikuśne bukieciki.

Kolejne piękne cebulki to szachownice, szafirki, tulipany botaniczne, czosnki olbrzymie. Oczywiście pozostała jeszcze klasyka gatunku, czyli hiacynt oraz krokus.

Zauważyłam problem, o którym często słyszę: "cebulowe szybko przekwitają i mam brzydkie puste miejsca z zasychającymi, mało estetycznymi listami".

Z czym mam sadzić cebule, żeby ładnie wyglądały ?

Najlepiej sadzić rośliny cebulowe w towarzystwie zimozielonych krzewów, iglaków, roślin płożących oraz niskich krzewów.

Mój ogród składa się z kilku części i w każdej z nich znajduje się miejsce na rośliny cebulowe.

Niewielki suchy murek z piaskowca, znajdujący się przed płożącym jałowcem stał się doskonałym tłem dla całej grupy tulipanów, których miejsce za moment zajmą kwitnące aksamitki.


Tulipany o swobodnej rozstawie znajdujące się na rabacie w półcieniu. Tutaj towarzystwem są niskie, karłowe iglaki, płożące róże, funkie i inne byliny. Jest to moim zdaniem najlepsze miejsce dla tulipanów i szafirków, które kwitną zdecydowanie dłużej i tuż po kwitnieniu znikają w narastającej masie ulistnienia innych roślin. Zielone tło wpływa także wizualnie na uwydatnienie piękna kwitnących roślin.

Jeżeli chodzi o krokusy jestem zwolenniczką sadzenia ich w dużych grupach i raczej w towarzystwie niskich płożących roślin okrywowych, niż w trawniku.

Czosnki olbrzymie polecam sadzić w towarzystwie konwalii, połączenie jest wręcz elektryzujące.

Naczelna zasada roślin cebulowych- sadzimy w grupach ! Efekt gwarantowany.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz