środa, 20 maja 2020

Kwitnący maj

Gdyby ktoś zapytał mnie o ulubioną porę roku i miesiąc to zdecydowanie jest to wiosna i maj. Wiosna to dla mnie wyjątkowy czas budzienia się przyrody do życia, powracające kolory i zapachy. Kwitnące rośliny, krzewy, ich zapach i bajeczne barwy kwiatów sprawiają, że nie chce się opuszczać ogrodu. Kwitnący bez i konwalie to dla mnie od dziecka symbole tego miesiąca.
Co kwitnie teraz w moim ogrodzie ? 




Najbardziej widoczne są oczywiście krzewy: bzy, kalina koralowa. Kwitną byliny na skalniaku, czosnki olbrzymie, dywany konwalii majowych. Część spóźnionych tulipanów jeszcze na rabatach w pełnej krasie. Pąki na irysach wprawiają mnie już w radość, ale na nie trzeba jeszcze poczekać. Kwitnące drzewa owocowe to kolejny przepiękny element majowego ogrodu. Jeszcze chwilę temu oko cieszyły kwitnące tawuły, a tu tymczasem za moment zakwitnie już jaśminowiec. Mój mały niezastąpiony pomocnik udziela się w ogrodzie, wyszukuje i zbiera ślimaczki, podlewa, zrasza i dopytuje. Mamo a to cio ? Zakładając ogród nie miałam pojęcia, że będę miała to szczęście dzielić go i pielęgnować z tak wspaniałymi pomocnikami jakimi są moje córeczki. Ten maj jest zdecydowanie piękniejszy od tych wcześniejszych :) 

Dodatkowo tegorocznego maja przyzwyczaiłam się w końcu do zapachu kwitnącego rzepaku, a nawet go polubiłam.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz